Drewniane zabawki pomagają w rozwijaniu zdolności poznawczych dziecka

 

DREWNIANE   ZABAWKI  POMAGAJĄ W  ROZWIJANIU ZDOLNOŚCI   POZNAWCZYCH  DZIECKA


Uczymy się przez całe życie. Obserwując dziecko możemy zauważyć jak szybko i w jakich niesamowitych ilościach wiedza może być przyswajana przez każdego człowieka, możliwości naszego mózgu są prawie nieograniczone, a wykorzystujemy tylko niewielki ułamek jego możliwości.


Każdy rodzic i dobry nauczyciel zastanawia się jak ułatwić dzieciom uczenie się, jak poszerzyć ich możliwości, jak nie przegapić momentu, w którym potencjał nauczenia się jest największy, w jaki sposób zachęcić do zdobywania wiedzy i uatrakcyjnić „suche fakty”.


Odpowiedź jest prosta: sprawdź czy Twoje dziecko jest wzrokowcem, czy słuchowcem czy kinestetykiem (dotykowcem) i dostosuj styl uczenia się do jego preferencji, inaczej mówiąc, znajdź dla niego takie zabawki drewniane, które rozwiną u niego te umiejętności, które są najskromniejsze.


Wzrokowcy - będą zafascynowani drewnianymi puzzlami, drewnianymi klockami, wycinaniem, wklejaniem i wszystkimi czynnościami, które angażują  oczy oraz dłonie. Łatwo im przychodzi rysowanie i pisanie.


Słuchowcy – wolą dźwięki i słowa, uwielbiają naśladować dźwięki, będą śpiewać, recytować i składać „słowijki drewniane”, lubią zadawać setki pytań     i mają wyraźną, dokładną wymowę. Słuchowcy koncentrują wiele uwagi na języku, dlatego nierzadko pozostają w tyle za rówieśnikami w dziedzinach kojarzonych zazwyczaj  ze wzrokiem i dotykiem, a mianowicie w umiejętnościach wizualnych i motorycznych, w których rozwoju doskonale pomagają zabawki drewniane.


Dotykowcy – inaczej kinestetycy, preferują naukę praktyczną. Informacja otrzymywana przez kinestetyków  poprzez zmysł dotyku przekłada się na ruch, czyli czynności silnych mięśni, w których biorą udział ramiona, ręce, nogi oraz stopy, dla nich zabawki drewniane to prawdziwy raj. Ich naturalna koordynacja oraz doskonały zmysł przestrzenny, sprawiają, że podejmują więcej wyzwań fizycznych niż pozostałe dzieci.


Do rodziców należy „rozpoznanie” do którego stylu poznawczego należy ich dziecko. Trochę informacji, zorganizowania oraz dostęp do wypróbowanych zabawek drewnianych i metod wystarczą, żeby zrozumieć jak dziecko się uczy, a następnie można mu pomóc osiągnąć maksimum zdolności poznawczych.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij